2011. október 23., vasárnap

Figyelem!

TILTAKOZUNK A KÖZNEVELÉSI TÖRVÉNYTERVEZET VISSZÁSSÁGAI ELLEN

HAMISAN
állítja a törvénytervezet, hogy növeli az intézmények és a pedagógusok szakmai önállóságát,
→ hiszen központilag előírt értékeken és (tananyag)tartalmakon alapuló közoktatást vezet be,
→ hiszen a jelenlegi értéksokszínűséget félrevezetően értéksemlegességnek nevezi, ennek felszámolására törekszik, ugyanakkor egyetlen értéket sem nevez meg,
→ hiszen a NAT-ban megjelölt fejlesztési kompetenciákhoz kötelezően megtanítandó tartalmakat rendel,
→ hiszen a helyi tanterv a központi kerettantervtől (az eddigi 30% helyett) legfeljebb
10 %-ban térhet el, és ezzel számos iskolában lehetetlenné válik az eddigi pedagógiai kínálat továbbvitele,
→ hiszen még az engedélyezett tankönyvek számát is minimalizálja,
→ hiszen az erős központosítás bürokratikussá teszi az iskola belső szervezetét, és az igazgató munkáját szinte kizárólag a végrehajtásra korlátozza,
→ és mindezt egyáltalán nem kompenzálják a tantestülethez kerülő döntési jogosítványok.

HAMISAN
állítja a törvénytervezet, hogy az iskolarendszer eredményessége javulni fog, és húzóerővé válik a tudás,
→ hiszen leszállítja a tankötelezettség korhatárát,
→ hiszen az érettségit nyújtó középfokú iskolákban való továbbtanulást keretszámokkal korlátozza,
→ hiszen az iskolák működését és a pedagógusok munkáját meghatározó döntések meghozatalának jogát elveszi a helyi körülményeket ismerő közösségektől,
→ hiszen a centralizációval rendkívül megnehezíti, szinte lehetetlenné teszi az alkotó szellemű helyi pedagógiai műhelyek működését ( uniformizált helyi tantervek ),
→ hiszen a központosított minősítő eljárás a fenntartói akarat és értékrend érvényesítésének (büntető) eszközévé válhat,
→ hiszen a drasztikus óraszám-növekedésnek a tömeges elbocsátás mellett egyenes következménye a természetes önvédelemből történő teljesítmény-visszatartás, a minőségromlás, az egészségi és mentális állapot romlása, a törvényszerűen kialakuló közöny a tanulók és a tanítás iránt.
AZ IGAZSÁG
tehát az, hogy ez a törvénytervezet nem elégséges szakmai és érdekvédelmi egyeztetés eredménye. A pedagógusokat nem alkotó embernek, hanem végrehajtó közszolgának tekinti. Közszolgálatot akarunk végezni, de nem szolgaként, hanem autonóm értelmiségiként!

KÖVETELJÜK, HOGY ALAKULJON NEMZETI OKTATÁSI KEREKASZTAL, AMELY ALAPOSAN ÁTTEKINTI A NEMZET ELŐTT ÁLLÓ NEVELÉSI ÉS OKTATÁSI FELADATOKAT, AZOKBAN MEGEGYEZIK, ÍGY KONSZENZUSOS DÖNTÉSEKKEL ELINDULHATUNK A HOSSZÚ TÁVÚ OKTATÁSI REFORM ÚTJÁN!

Célunk, hogy ennek a törvénytervezetnek a november 4-re tervezett elfogadását halasszák el.

Kérjük, amennyiben egyetért, aláírásával jelezze!

Email: gimnazium@illyes-bors.sulinet.hu

4 megjegyzés:

  1. Kedves Terepmunkás!
    Azt gondolom, hogy tele vagyok már a koncepciókkal, az előírásokkal. Nem is érdekelnek.Ha nincs időm, akkor nem tudok műhelymunkában részt venni, ha viszont van és igényem is társaim is vannak ehhez, akkor megcselekszem, teljeset függetlenül attól, hogy mit akarnak előírni.Ezek az intézkedések, és az előző években születettek nincsenek befolyással a pedagógiai munkára.A koncepciókon semmi nem múlik.Az érdekel, hogy hagyjanak tanítani, legyen enni a családomnak.
    Amíg nincs megfelelő bér, megfelelő készülési elmélyülési idő, addig kár bármilyen koncepcióról beszélni. ( Bár agytornának jó.)

    Engem az zavar, ha sok az órám és nem tudok megfelelően készülni, és ha hó végén már csak a pincéből felhozott krumplit tudom eszegetni.
    Üdv. Asztalos György

    VálaszTörlés
  2. Kedves Asztalos György! Ezúttal nem műhelymunkára hívja fel a figyelmet Terepmunkás. Itt végre egy iskola, egy tantestület kezdeményezett szakmai vitát egy olyan ügyről (közoktatási, pontosan köznevelési törvény), ami valamennyiünket érint. Gloviczki helyettes oktatás államtitkár be is szólt a budaörsi Illyés Gyula Gimnáziumnak: (http://fn.hir24.hu/itthon/2011/10/27/gloviczki-visszaszolt-a-tiltakozo-tanaroknak/, erre ők pénteken sajtótájékoztatót tartottak (íme a vágatlan videó:http://www.youtube.com/watch?v=xcLbuNRzlyA&feature=youtu.be)
    November 2-ig lehet is csatlakozni hozzájuk, ennek módja megtalálható az iskola honlapján: http://www.illyes-bors.sulinet.hu/.
    Tudom, hogy nem könnyű ilyesmire odafigyelni, ha megélhetési gondok vannak, de lehet, hogy ennek ellenére olykor érdemes.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Júlia!
    Köszönöm, hogy írt. Figyelmetlen voltam. Megnézem a linkeket.
    Tisztelettel:Asztalos György

    VálaszTörlés
  4. Megnéztem a sajtótájékoztatót, a levelet. Ezek igen szomorú, de nagyon ismerős dolgok.
    Nem egyszer tapasztaltam hasonlót kicsiben és nagyban.
    Egy csoport visszaél a hatalmával, egy másik csoport pedig jó szándékú embereket használ fel saját céljaira stb.
    Asztalos György

    VálaszTörlés