2012. június 20., szerda

Két nagyon fontos projekt

“Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket, hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát, hozzanak szerszámokat, vágjanak fát, hanem keltsd fel bennük a vágyat a nagy, végtelen tenger iránt.” (Antoine de Saint-Exupéry)
 1. A tanulási képesség nagyon nehezen mérhető. S nemegyszer megesik, hogy ugyanarról a kölökről két szakember egészen másként vélekedik. Itt debil, ott ép intellektus. Ha gyógypedagógusként praktizál az ember lánya, előfordul, hogy másként látja tanítványát, mint mérő szakember. Telepíttettem (kezdeményeztem) már szegregált SNI csoportból gyereket, s volt hogy  jó, volt hogy rossz lett a történet vége. Mert nem könnyű a kölök dolga, hisz egy biztonságot nyújtó kisközösségből, hol ő volt a legszuperebb, egy más, nagy, s nem is mindig toleráns közegben kell megállni a helyét. Most megint ilyen utcába fordultam. Három éve tanítom a fiút, és már első végén, azt hittem, tévedés, hogy itt van Nálam. De nem, a szakértői kontroll szerint nagyon is. Most megint nekifutottam, s az iskolapszichológus szerint bizony ép (96 IQ) a lelkem. Így hát kértünk új vizsgálatot. Kérdezték tőlem ma, biztos vagyok? Biztos abban, hogy jót teszek ezzel? Nem tudom. Azt viszont igen, hogy - és innentől IKT a téma - hogy gyerek elsőrangúan használja számítógépét, s az elmúlt évben sokat gyakoroltuk az otthoni - csak tanulási utat megmutató, de nem kényszerítő ismeretépítést. Így most a nyáron, míg vizsgálatra várunk, nap, mint nap jelzi , mit és hogyan gyakorolt, oldott meg és keresett elő. S ha mást nem is, annyit biztosan elsajátított, hogy bármelyik csoportban is ül szeptembertől, ha tudni akar, van út, min önállóan is járhat...
  2. Végéhez közeledik a PIL Akadémia, s addig dicsekedtem iskolámban, a sok jó tapasztalattal, míg győzött a kíváncsiság. Hétfőtől csütörtökig, kicsit több, mint a fél tantestület nevezett be, az IKT műhelyre.Tesszük ezt úgy, hogy nem sok reményünk van eszközbeszerzésre, hogy nem tudjuk hol tanul szeptembertől egy komplett évfolyam, hogy bizony valósággá is válhat az Akadémia első napján feldobott kérdés - mit tesztek, ha nem lesz épület, melyben taníthattok..s nem kivételes a csapat, hisz ma hallottam a webináron, hogy a többiek is sorra mutatják - látod így is lehet - s értő a közönség.
Bárcsak tudná az oktatáspolitika, hogy éppen ezt a kíváncsiságot öli meg, a mindent szabványosítók arroganciája.

3 megjegyzés:

  1. Az IKT pedig hasznos, a volt nyolcadikosaimmal utolsó órán kitöltettem egy ún. elégedettségi kérdőívet, mi volt jó min kellene változtatni stb. Szinte kivétel nélkül a netes, powerpointos, digitális órákat emelték ki. Csoportmunka meg egyéb módszer abszolút nem kötötte le őket, ahogy egyik srác megfogalmazta egyik töriórán amikor épp vagdosni meg ragasztani kellett volna: "Jajj hagyja már ezeket, magyarázzon inkább, behozzuk a projektort?"
    És lett az addig alig kettes tanulóból nyolcadik év végére négyes, vagy erős hármas úgy hogy észre sem vette és megszerette a történelmet - mert az ő nyelvükön publikáltam. Ennyi volt a titok :) Köszönöm IKT :)

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy mégis volna reményetek eszközre: meg kéne nézni a TÁMOP 3.1.4-12 kiírást! Augusztustól lehet pályázni! Szólj, ha tudunk segíteni! Üdv:Marika

    VálaszTörlés
  3. Szeretnénk. Ma - igaz röviden, érintettük a pályázatot az évzáró értekezleten, s még nincs időpontja, de nyáron szeretnénk összerakni. Hétfőn mindenképp felvetem újra - jelezve ,hogy kaphatunk tőletek is segítséget. Mint ahogy 7 meg 5 ,meg 2 évvel ezelőtt is Ti biztattatok Bennünket.

    VálaszTörlés