2013. május 10., péntek

Tudásmegosztás gyorsított üzemmód


A PIL Akadémia második évadához is hozzátartozik, hogy hetente egyszer szerda délutánonként webinárra kapcsolódhat az érdeklődő tanerő, s ötleteket, gyors recepteket, 21. századi tanulási –tanítási tippeket kapjon, s adjon. Tegnap sok más mellett egy játékkészítő gyors alkalmazásról is szó esett, http://www.classtools.net/, amivel percek alatt készíthetünk fogalom azonosító, nyelvkikérdező és így tovább játékot alulmotivált tanítványainknak. S a webináriumba, egy apró techikai nüansz okán – kollégám nem a fülessel csatlakozott, hanem csak hallgatóként hangszóróval. Tízéves csemetéje is figyelmesen hallgatta a „közvetítést”. Nem egészen két órával később e-mail-t kaptam csatolt linkkel. Igen, a gyermektől. Ezt küldte: http://www.classtools.net/mob/quiz_69/Angol_tanulsRuhk_E7yBo.htm
De a történetnek itt nincs vége. Mert ma délelőtt ez a kollégám, aki szintén készített egy anyagot a nevezett programmal a környezetórájához, mosolyogva mondta a szünetben, azt kérdezték tőle az osztályban, hogyan készíthetnének ők is ilyet. Az alábbi link, már egy olyan oldalra mutat, ahol a lap tulajdonosa ma estére három új linket helyezett el – s mind mögött egy-egy játéknak álcázott saját készítésű gyakorló anyag lakozik. (angol, összetett szavak, szófajok)
Aki szeretné tudni, hogy mi módon fertőz a tartalomkészítés – mert hát ez lenne a cél, hogy ne maradjanak ezek a gyerekek egyszerű felhasználók, akik csak letöltenek, átmásolnak, kikopiznak, s néznek ,mint a moziban, szóval annak nagy szeretettel ajánlom, hogy látogasson el a

1 megjegyzés:

  1. Kedves Hajni!

    Én is nsgyon szeretem a ClassTools-t, könnyen kezelhető, gyorsan lehet vele dolgozni, stb.
    Nagyon tetszik, hogy a gyerekek maguk is készítenek feladatokat. Csak gratulálni tudok ehhez:)

    VálaszTörlés