2015. június 28., vasárnap

Műhely után - 4*3 óra, június 22-23-24-25

Jelentkeztek 51-en, ebből az eszközök és a befogadótér, illetve a program jellege miatt 30 főnél húztam határt, vagyis ennyi kollégának jeleztem jöhet bátran - ha van eszköze, mit magával hoz. A saját iskolám pedagógusait 6 laptoppal és 5 tablettel vártuk. A 4 napra külön-külön is lehetett jelentkezni, s a legtöbben a hétfői Redmenta és keddi LearningApps programra jeleztek. Számítottam rá, mégis bosszantó, hogy akadt néhány jelentkező, ki nem szólt hogy nem jön. Voltak Budapestről, Csányból, Gyömrőről, Aszódról, Hatvanból és persze Turáról. Mind a négy napot végigcsinálták kilencen, ugyanennyien három, heten 2 és öten 1 nap voltak velünk. Hétfőn voltunk a legtöbben, 27-en.
A műhely végén az értékelő űrlapot 22 kolléga töltötte ki. A műhely oldala.

S végül néhány érzés és javaslat a résztvevőktől:
Mi tetszett?
A redmenta és a learning apps alkalmazások nagyon jók!
Nagyon gyakorlatközpontú volt, szerintem tanárok számára ez a legfontosabb.
A feladatkészítő programok, mert érdekessé teszik a tananyagot, a gyerekek aktívan részt vehetnek az ismeretszerzésben, tartósabb maradhat a tudásuk.
Nekem az tetszett legjobban, amikor közösen együtt konkrét feladatokat készítettünk. így együtt vergődtünk át azokon a problémákon, amik egyedül elvehetik az ember kedvét az egésztől. :)
Alkalmazások, weboldalak ajánlása.
Minden nagyon használható volt, ez tetszett a legjobban, gyakorlat közeli volt.
Minden új volt, ezért mert majd az alkalmazásban dől el, hogy mi a legjobb.
Quizlet – ötletindító
Csatlakoztam az eTwinning közösséghez az idegen nyelvek iránti érdeklődésem miatt. Szeretnék egyéni segítséget nyújtani tanítványaimnak a nyelv gyakorlásában.
A Szókereső alkalmazás bemutatása tetszett a legjobban, azért, mert ez egy olyan alkalmazás, amely rendkívül sokoldalúan használható. Nyomtatható, egyszerű.
Szakjaimat illetően a 4. napon Tusorné Fekete Éva: Blended learning és a kifordított osztályterem c. része érdekelt a legjobban, ajánlott linkjei, alkalmazásai, szabadon felhasználható anyagai nagy segítséget jelentenek majd.

Mit javasolsz?
Mivel mindig az újabb ismereteket közvetítitek, így a jövőben is az ismereteimet szeretném bővíteni az új dolgokkal.
Évente tartsátok! :)
Talán pontosítani kellene előre a napi létszámot az eszközök arányában. A külső körülmények most speciálisak voltak, de remélhetőleg legközelebb már ezzel nem kell számolni. Egyébként tartalmilag gazdag, változatos programban volt részünk, amiért köszönet illeti a szervezőket! Azt gondolom, hiánypótló ez a mai közoktatásban!
Ne hagyd abba!!!! :-)
Nekem a három nap amelyen részt vettem rendkívül jó, értékes és változatos volt. Sőt túl változatos:) Rendkívül sok, számomra új lehetőségbe kaptam betekintést. Nekem néha kicsit gyors volt a tempó, de ez miattam volt, hiszen nem mozgok túl otthonosan a témában és eléggé fáradt is voltam így, közvetlenül az év végi hajrá után . Nagyon köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem ezen a tanfolyamon, és köszönöm mindazoknak, akik önzetlenül megosztották tudásukat velünk. 
Több gyakorlás.
A három óra kevésnek bizonyult, ezért legalább 4 órásra javaslom.
Több saját tapasztalatot hallottam volna még az alkalmazások használatáról, pl. a saját vagy iskolai tabletek órán való használatának rendjéről, wifire való csatlakozásának (jelszó stb. ) módjáról, bár a szünetben lehetőségem volt rákérdezni dolgokra. Tudom az idő rövidsége nem elmélyülést jelent, csak bemutatókat :)
Több konkrét, gyakorlati tanulás, kevesebb elméleti dolog.
Talán a tanév előtt, amikor már kipihentebbek vagyunk, könnyebb lenne követni az új alkalmazásokat.




1 megjegyzés: