2011. február 3., csütörtök

Ami nem pedagógia?

Aki olvassa L. Ritók Nóra blogját: és estleg meghallgatta az előző bejegyzésnél idecitált beszélgetést - talán elgondolkozott már azon, miért nem követik többen az Igazgyöngy útját.
  • Arra a szociális-egészségügyi-gondozói munkára, amit végeznek a művészeti iskola keretein túl, azért van szükség, mert az állam és önkormányzat által fenntartott segítő hálózat nem működik jól. Tevékenységeik jó része, olyan feladat, amire van hálózat, fizetett közalkalmazott vagy elkötelezett civil szervezet.
  • Az iskolákban, óvodákban dolgozó pedagógusok nem értik az integráció és az asszimiláció közti különbséget. 
Az iskolák - óvodák és a szociális hálózat együttműködése - tragikusan gyenge. Az intézményekbe bekopogtató segítő pedig azt tapasztalja - legyen az iskolapszichológus, családgondozó vagy védőnő - a pedagógusok hárítják az együttműködést, egyszerűen csak azt akarják, hogy a rendetlen (hoffmanni értelmezésben: etyke, szegény, elvált szülők porontya, sérült, deviáns stb.)  nebuló legyen olyan, mint a többi.
Azaz a többiről alkotott -sehol sem igaz idealizált kép, a szófogadó, pedagógus tekintélyét percig nem megkérdőjelező, az iskolára, mint a tudás egyetlen igaz várára tekintő csodalény. 
Eddig nem működött a méltányosság a közoktatás falai között - mert nem integráltunk, hanem asszimilálni próbáltunk.
Most azért nem fog, mert szegregálni fogunk. Ha hagyjuk..

1 megjegyzés:

  1. Nézzétek meg Veiszer Alinda beszélgetését a Zárórában Ritók Nórival! Így ahogy van, tanítani kellene...http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/02/03/09/Zarora_2011_februar_2__Vendeg_L_Ritok.aspx

    VálaszTörlés