2013. július 26., péntek

Pedagógus bérlufi, de kötelező 32 óra

A királyi tévéből alighanem kimaradt: Szerdán elfogadta a kormány a pedagógus életpályamodellhez kapcsolódó minősítési követelményeket meghatározó rendeletet - jelentette be Tusványoson az Emberi Erőforrások Minisztériumának munkatársa. Az elfogadott rendelet szövegét még nem találtam, de érdemes elolvasni a Gallóné - Orbán levélváltást. Ami a levélből kiderül - a rendelet szövegét nem változtatták meg.
Vagyis:
A kötött munkaidő szabályozásáról 18.§(3)
A pedagógus a kötött munkaidőben köteles a nevelési-oktatási intézményben,...tartózkodni, kivéve, ha kizárólag az intézményen kívül ellátható feladatot lát el...A kollektív szerződés ( kivel is kell megkötni, újratárgyalni.. A KIK-kel?) ennek hiányában a munkáltató határozza meg ...ez sem az intézményvezető, hanem a KIK) hogy melyek azok a feladatok, amelyet a pedagógusnak...az intézményen kívül lehet teljesítenie.
A besorolásról  - avagy a szakvizsga lenullázásáról annyit:
37§ (2) A ped.szakvizsgával és 14 év szakmai gyakorlattal bíró pedagógus kérheti ideiglenesen a pedagógus II –be való besorolását – no nem szept.1től, hiszen a porfóliót 2013.november 30-ig kell majd feltölteni egy még nem létező felületre. Aztán majd elbírálják.
A túlórákról, pótlékokról röviden annyit: NEM és kész. Részletek a link alatt.

Lehet tűnődni, hogy mennyit ér a kormányzat ígérete, milyen alkukba érdemes belemenni...

4 megjegyzés:

  1. Bocs, honnan az infód? A tusványosi bejelentésről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Innen:
      http://hetivalasz.hu/itthon/szeptemberben-indul-az-uj-rendszer-66502/

      Törlés
    2. És hogy hol -mikor: COMMITMENT SÁTOR

      15.00
      „T-faktor”. Mérhető-e a tanári teljesítmény, mit jutalmaz az életpályamodell?

      Tényekre vagy véleményekre alapozott teljesítményértékelés. Összefügg-e a tanár teljesítménye a tanuló eredményességével? Ki értékel? Önértékelés – belső értékelés – külső értékelés egyensúlya. Értékelhet-e a tanuló, a szülő? Legyen-e az értékelés eredményének következménye (a minősítésen túl)?

      Kerekasztal-beszélgetés két részben:
      Szakmai szereplők:
      Kaposi József (főigazgató, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet)
      Kerekes Balázs (projektigazgató, Oktatási Hivatal)
      Kerékgyártó Sándor (ügyvezető, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.)
      Környei László (közoktatási szakértő)
      Sipos Imre (köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Emberi Erőforrások Minisztériuma)
      Thaisz Miklós (politikai tanácsadó, az Emberi Erőforrások Minisztériumának Oktatásért Felelős Államtitkársága)

      Közéleti szereplők:
      Aáry-Tamás Lajos (oktatási jogok biztosa)
      Burus Siklódi Botond (elnök, Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége)
      Kádár Annamária (adjunktus, Babeş–Bolyai Tudományegyetem Pszichológia és Neveléstudományok Kar)
      Kiss Ulrich (rektor, Jezsuita Roma Szakkollégium)
      Ozsváth Judit (adjunktus, Babeş–Bolyai Tudományegyetem Pszichológia és Neveléstudományok Kar)
      Moderátor: Alföldi Zoltán (újságíró)

      Törlés