2014. február 2., vasárnap

IKT Műhely 2014 - Intel ® Teach Essentials - az első 3 nap

Pályázatot írni mindig izgalmas. Talán ezért is nem tudom visszafogni magam elégszer. Persze most nem is akartam. Kíváncsi voltam, leszek-e elég jó ide. Január vége még akkor sem a gyakorló pedagógus legkedvesebb időszaka, ha épp most tudja meg, hogy az élhető világok legjobbikában, a lehető legjobb kormányzat szerető-figyelő tekintetében sütkérezve napról-napra jobban teljesít. Még a képzés előtt neves-címes térképet kaptunk - ez egyébként tényleg jól jött az utazásszervezésben - amin vegyes érzelmekkel olvastam kollégáim nevét. Először örömmel, hisz oly sok az ismerős. Másodszor és harmadszor is, mert tudom remek kollégák, értékes emberek. Csak épp a korosztály. Hol vannak a pályakezdők, azok akik nem tizensok és még több, hanem csak néhány éve indultak a pályán. Kiknek tanítjuk a 21.századi pedagógiát? Három nap után - a "csakazértis" pedagógus jelzőt találtam. Többségében többdiplomás, vagy szakvizsgázott, saját és tágabb környezetében már értéket teremtő kollégák. Akiket az elmúlt hónapokban visszazavartak a célvonalra, hogy mázsányi dokumentummal és kényszervizsgával bizonyítsák, nem kezdők. Erről érdemes elolvasni Andor Mihály gondolatait. Mégsem porfóliót gyártanak, hanem itt Tatán próbálják módszertani tudásukat gazdagítani. Fura egy népség... Az üröm az örömben, hogy amit a fejünkbe tuszkolnak, az minden várakozást túlhaladva oly részletesen leírt gyakorlati folyamat, hogy bármely gyártósori mérnök 10 ujját megnyalná örömében a process description olvastán. Miközben a projektpedagógia valóban diákbarát kerülőút  az agyonszabályozott kerettanterv vidékén, hisz lehetőséget ad valódi 21. századi készségek tanítására, az azt kivitelező pedagógusnak olyan akadálypályát ír elő, amin végigkerekezni cirkuszi mutatványnak tetszik. Bő féléves közös munkálkodás áll előttünk, igazságtalan volna, ha három nap után ítéletet alkotnék. Nem teszem, bízom benne, hogy jobb napok köszöntenek ránk.

7 megjegyzés:

  1. Mondjuk ki, hogy az Intel Teach Essentials képzésről van szó, amely szerint a tervezés alapvető fontosságú. Magam is úgy gondolom, hogy a tervezés fontos, főleg a körültekintő, mindenre kiterjedő tervezés. Ha ez nincs, attól lehet, hogy a projekt nem alakul nagyon rosszul, de abban a véletlen is szerepet játszik akkor.

    VálaszTörlés
  2. :D Én nagyon bizakodom. És jó volt a "csakazértis pedagógusokkal" megismerkedni. Tudom, nem voltam valami konstruktív.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Örülök,hogy ennyi "csakazértis pedagógussal" lehettem együtt. Alakul a projekt,s biztosan sok értékes tapasztalatot gyűjtünk majd.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik Hajni az írásod. A stílus, a mondanivaló.
    Magam is úgy éreztem, mint ha sok Don quijote próbálná felvenni a harcot az állóvíz, a jelenlegi elvárt posvány ellen. Szerencsére még abban az állapotban vagyunk, hogy legalább nem veszik észre, vagy hagyják az újító szándékainkat érvényesülni.
    Éva

    VálaszTörlés
  6. Örömmel olvastam az IKT 2014 Műhelyről. Az már kicsit elkedvetlenített, hogy a HAZA link hová mutat. Kár idekeverni a politikát ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó oktatáspolitika nélkül nincs jó iskola.

      Törlés