2012. május 28., hétfő

Konferencia után

Kedves Kollégám fogalmazta meg, micsoda képtelen megoldás, a plenáris előadásokat felveszik, a délutáni párhuzamos szekciókat meg nem, hova menjünk, hogy ne maradjunk ki? Pedig egyszerű belülről gondolkodunk, mert Nekünk, akik ott ülünk a Kazy aulájában fontos, s kinek jut eszébe az, ki kintről néz..Tényleg kinek? Ami olyan öröm is volt februárban a Digitális nemzedék konferenciáján  de jó is ismerős arcokat látni, mostanra kicsit megszomorodott, de hol vannak az újak? Remélhetőleg ők most épp a konferencia tanulmányköteteit lapozzák, vagy a videókat nézik... A délelőtt felemásra sikerült. Perjés István nyitója szép albumot rajzolt a kar élménydús hetéről... Komenczi Bertalan előadása alighanem csak az elméleteket ínyenc módon összehasonlító oktatáskutatóknak szólt. Ollé János az ITSE 2000 és 2008 évi kívánt pedagógus kompetencialistát hasonlította össze - a 2000 listában szerepelt " A tanárok tervezzenek technológia által támogatott hatékony tanulási környezeteket és legyenek képesek ezek menedzselésére" gyöngyszem...még élénken emlékszem, amikor Az E-learning-pedagógia forradalmát vívtuk a suliban. 2005-2006-ban Phare támogatással. 10 pedagógus 9 témakörben elektronikus tananyagot fejleszt, miközben ECDL, majd oktatásinformatikus és multimédia fejlesztő vizsgára készül és nem mellékesen az intézmény nem nyer a pályázat eszközbeszerzésén! Hogy mégis sikerült értékes - bár mára már kicsit dohos illatú anyagokat létrehozni - Itt erről bővebben - az Hartyányi Marika és csapata érdeme. Az meg már délután   Erdei Gyulát hallgatva jutott eszembe, hogy hol tartana az iskolánkban az IKT, ha az elmúlt 10 évben olyan vezető állt volna a suli élén, mint ő. Hogy milyen a digitális pedagógus - vagy digitális polgár, azt délután Koren Balázs bemutatkozója fordította le valóságra. A Facebook és az oktatás kapcsolatáról, s különösen a a jelenidejűség meneteléséről Knausz Imre gondolatait hallhattuk - számomra ez adott leginkább töprengeni valót. A negyedik előadást (Racskó Péter: A pedagógusok valós elvárásai) sajnos elsodorta az idő, pedig kíváncsi lennék a kutatás részletesebb adataira is, de kaptunk ígéretet a prezentáció megosztására. A kerekasztal minden igyekezet ellenére szögletes maradt, de a hozzászólók gondolataiba bepillanthattunk. A pályázatok közül, kiemelkedett Gergelyi Katalin, Boronkay György Műszaki Középiskola, Gimnázium és Kollégium, Vác - A kortárs irodalommal való ismerkedés című bemutatója - leginkább azért, mert egy működő, jól működő folyamatba engedett bepillantást.
Délután - sajnos osztódásra képtelenül csak egy szekcióhoz tudtam beülni : Pedagógusok a weben – Szabadidős tevékenység vagy szakmai feladat? Főző Attila László az elmúlt évek sajátos nem fejlődéséről számolt be, ami az e-etikett betartását jellemzi, de szó esett a levelezőlisták elszürküléséről és a helyette nyitott F.csoportok mozdulatlanságáról is. Megoldásra nem jutottunk, de talán az új sulinet meghozza a várt áttörést. 
S ha mégsem, akkor a PIL akadémiások - akik közül örvendetesen sokakkal találkoztam a konferencián.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése