2013. június 26., szerda

Nemesnemzetes pedagógus

Most olvastam, Radótól miért is hallgatunk, mi pedagógusok, s miért tesszük a dolgunkat, úgy, mintha hinnénk tehetjük.. Talán mert tényleg elhisszük. Vagy mert jó elhinni, hogy lehetséges. Jelentem alássan lehetséges. No nem mintha ne buknánk orra, nap mint nap az abszurd bukkanókban. Ma például a műhelyünk kellős közepén felkeresett bennünket az igazgatónk, miszerint fáradjunk le, mert azonnal, de rögvest tájékoztatnak, a KIK javaslata az iskola új nevére Turai Hevesy György Általános Iskola. A dolognak persze van logikája, hisz lehet szép hazánkban 34 Petőfi, negyven Arany János iskola egy szép nagy fenntartó égisze alatt, s adminisztrátor legyen a talpán, aki...tehát a név elé a helység, s gond máris megoldva. hallottam a fővárosban a kerületneveket tették a sulik neve elé. Apró, ám zavaró körülmény, hogy az EMET már egy hete Turay (igen, így y-nal) Hevesyként tart minket számon.. De javasoltunk, nem szeretnénk,  mint testület - már azon tagjai kik jelen voltak (a többieket, majd behívják a szabadságról...a szülői MK vezetőivel, diákönkormányzattal együtt) nevet változtatni, már csak azért sem, mert általános iskola nincs más e névvel. A döntés persze a fenntartóé lesz.
 Igazából csupa jó dolgot akartam írni. Három IKT műhelynap pergett le, s egyre kevesebbet jár a szám, mert mind több esetben derül ki, a tanulni vágyó kollégák többet tudnak, mint én. Csak mondom, ennél jobb tanári élmény nincs. - Mit tanulunk holnap? kérdezte aktív műhelytagunk ma délelőtt, s gondosan belinkelte magának az alkalmazást. Az imént leültem, hogy mintafeladatot készítsek, s látom, már van ott három. Csak kicsit gyorsult le az, kit tanítani akarnék...szuper érzés. Tegnap belenézhettem egy PPT varázsló kolléga anyagaiba, ma elkezdte feltölteni az E - tanári oldalára, s tudom szeptembertől használni fogjuk. Ezúttal szeretném hangsúlyozni, minden előítélettel szemben a ppt több, mint képnézegetés, kiváló fejlesztő-matek anyagokat láttam! A PIL záróján Toró Csilla által ajánlott fotor.com osztatlan sikert aratott, és bár egészen biztos, hogy a Hevesyben szeptembertől elindul a Quizlet projekt. A projekt gazda pedig, egy jövőre ötödikes kishölgy személye lesz - segítői a nyelvtanárok... - s jövő héten megyek az E-Twinning képzésre is, és sikerült becsusszannom a tudásod  a jövőd programba is, ha vénasszonyként is, de csak azért is megtanulok angolul.
És nem, nem nemzeti pedagógus akarok lenni. Csak pedagógus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése