De mi legyen, ha orvul csapdába csalja intézményünket a FENNHATÓ és tisztességes hálózati elérés veri az iskolát, sőt korszerű pc-k, laptopok, projektorok érkeznek?
Igazi kihívás, de a türelem itt is segít. Fontos, hogy ne készüljünk rá, tehát ne mérjük fel mire és hol van szükség. A sok információ zavart kelt. Halmozzuk fel az új eszközöket egy kevésbé használt, s a tantestületünk többsége számára ismeretlen teremben - ez a sokévi kitartó munkánk eredményeként az informatika terem - majd az eszközök beérkezése után 10 nappal tájékoztassuk kollégáinkat, az eszközök érkezéséről - a következőképpen.
- Olyan kicsi pc-k érkeztek, hogy rácsot kellene rájuk rakni, mert a diákok ellophatják.
- Nem lehet beléjük cd-t, dvd-t tenni, hát miféle vacakok ezek.
- A munkaközösségek tegyenek javaslatot arra, hogy mely termekbe helyezzünk ki állandó pc-t és projektort - de természetesen ezeket a tantermeket attól kezdve zárni kell, s az ott órát tartó pedagógus felelősége lesz az eszközök épen tartása. Fontos, hogy ne jelöljünk meg határidőt. (Azt a tényt, hogy sok évi pályázati munka és szülői támogatás erdményeképp minden alsós teremben van pc és jópárban stabilan beállított projektor - amellyel nap mint nap dolgoznak a renegátok, s amelyeket valamiért nem rongálnak meg a diákok - ezt ne emlegessük.)
- A csomag egyetlen eleméről, mely minden kolléga fantáziáját megmozgatja - tanári laptopok - egyetlen szót se szóljunk. Elég annyit kiszivárogtatni, hogy természetesen kevesebb jött, minthogy mindenki kaphatna, a többire már ott a SIF - vagyis a sárga irígység faktor jótékony hatása. Ezzel biztosíthatjuk, hogy véletlenül sem a tanítás-tanulás módszertanáról, hanem a ki kinek a micsodája témájáról fantáziálnak kollégáink.
- Nincs más dolgunk,mint hátradőlni és elvonulni a jól megérdemelt téli szünetre.
- S mikor visszatérünk januárban folytassuk ugyanígy.
Jaj, remélem, hogy mi nem így "csináljuk"!
VálaszTörlés