Sokszor megkapom, hogy csak a levegőbe szövegelek, gyakorlat meg semmi.
Hát akkor néhány vágókép/ Összevont SNI csoport
- Matek. Nagyon nehezen motiválható túlkoros kamaszfiú - pedagógiai zsargonban "hídjelölt" - Óra elején 3*2*10 szorzás-osztás a bemelegítés - de a 3. nap kiderül, hogy neki hiányzik a szorzótábla. Így amíg a többiek írnak - (csak eredményt, azonnal javítunk, tudják hogy gyakorlás, de azért dicsőség a hatszor 10 jó megoldás) a fiatalember a a gépen a Gyite- matekkal tanulja a szorzótáblákat. Nem őt figyelik a többiek, nem ciki, hogy a kicsik lealázzák és feszíthet a gépnél.Tanulgat.
- Angol. Idén szeptembertől angolt is tanul a csapat. Nem egyszerű történet, hisz ezekben a családokban tényleg esélytelen oly rokon, ki segíthetne, egy óra hétfőn ,egy pénteken, munkafüzet, könyv nincs, feladatlapok vannak, mit az angolt tanító kolléga ad. Az osztályhonlapon Quizletbe írom nekik a szavakat, kifejezéseket, persze egyenlőre csak az a 4 diák használhatja, akinél otthon van gép. Remélem az osztályba legalább elér majd a net. De - az http://www.eclipsecrossword.com/ jól szuperál a gépen - az osztályban néhányszor megoldjuk, aztán kinyomtatva lecke. Ugyanez BTM gyereknél fejlesztésen - neki kell a rejtvényt elkészítenie.
- Képek. Sokszor megfigyeltem, hogy a sok HHH-s gyereknél mindig a közvetlen élménytől kell indulni bármely tárgynál, így felkelthető az érdeklődés. Először meglátogatjuk az ő utcájukat, és csak azután beszélgetünk térképről, alaprajzról stb. Ezért rengeteget megyünk és még többet fotózunk. Az osztályban a pc-n minden tárgy mappája (tantárgyak és diákok szerint vannak a mappák) teli van saját képpel. Nem a kutyáról beszélünk általában, hanem Jóska, Feri, Misi kutyájáról, nem az ünnepi szokásokról, hanem a Mi karácsonyunkról és így tovább..A képpel pedig mindig lehet varázsolni. Ráírni, puzzle-t csinálni belőle, bejelölni, kijelölni,sorba rendezni vagy épp valami alig észrevehetőt módosítani rajta. Jó játék - sokat tanulunk vele.
- Weöres lázban égünk év eleje óta, sokat tanultatok egyébként is verseket - az órakezdeti közös verselés felébreszti a szunnyadókat, s erősen hiszem, hogy kell a vers, mert annyira durvul a szó. Így most nyakig ülünk egy projektben, (erről majd később bővebben) s gyakran előkerül a Pil Akadémián nyár elején bemutatott szövegtördelő. De jó szolgálatot tesz a taxego is, és talán sikerül kölcsönöznünk egy kamerát is, hogy felvehessük a gyerekek produkcióit. Még szponzort is keresünk, mert szeretném elvinni a csapatot a PIM kiállításra, ez lenne a projektzáró.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése