Hogy a kétféle valóság hol és hogyan nem találkozik, arról néhány tény, amúgy békaperspektívából.
Még két két erős nap és kezdődik a suliban a nyári IKT Műhelyünk.
Infrastruktúra:
- A 2012,2013 után harmadszor meghirdetett műhely kiírásába bekerült: aki jönne, hozzon saját eszközt - 2015.júniusában a 600 fős Pest megyei - városi iskola nem rendelkezik 30 olyan eszközzel, amin tanulható, tanítható volna a digitális kompetencia. Nem 3-6 éves gépek vannak, hanem 8-10. Az iskola 3+3 laptopja alapítványi beszerzés. Az állami fenntartásba kerülés óta, a digitális eszközbeszerzés mínuszos, a KLIK alakulása idején tőlünk is "kölcsönöztek".
- A műhelyfoglalkozások időtartamára megkértük az intézmény gazdasági munkatársait, hogy ne dolgozzanak olyan feladatokkal, amely netkapcsolatot igényel, Szerdán bemértük 2MB/s az elérhető sávszélesség.
- Mielőtt azt gondolná bárki, hogy magára vessen az iskola, hogy nem pályázott - pályáztunk amíg lehetett, nem voltunk a nyertesek között.
Fenntartói támogatás:
- Megkíséreltünk a KLIK-től valamiféle támogatást kérni a Műhely megrendezéséhez. Simán elutasították. Így a tankerületi kollégákat fájó szívvel, de elutasítottuk, mint ahogy azokat a jelentkezőket is akik nem tudnak hozni saját eszközt.
- A szigorú - más jelző is eszembe jutott - munkaidő elszámolás miatt, vannak olyan kollégák, akik azért nem jöhetnek el, mert a munkaidő táblázatban nem szerepel ez a fajta tudásmegosztás...
A kép forrása: http://ivsz.hu/projektek/digitalis-oktatasi-kialtvany/
Bocs, de ezt a nem jöhetnek el... kitételt nem értem. Ez a program munkaidőnek számít?
VálaszTörlésÉpp ez a gond. Nem számíthat annak, ha az intézményvezető ragaszkodik a formális keretekhez. A jó pedagógus bent ül még július első hetében is a saját iskolájában és készül a következő tanévre. Nem mászkál össze-vissza önképződni.
Törlés