2015. december 7., hétfő

Elindult..


Ősszel több jó dolog is történt felénk. A tavalyi projektek beszámolójához egyből csatoltam a következő évi terveinket is, és a kérés meghallgattatott, idén ismét kiérdemeltük a Digitális esély döntnökeinek bizalmát, támogatást kaptunk 7 hónapos on-line tankörhöz, 5 napos kódolásos táborhoz és némi eszközfejlesztéshez. Külön öröm, hogy - bár ezt az ország egy része nem is érti - otthoni eszköz és hálózati hozzáférés biztosításához is rászoruló diákoknak. Mert vannak bőven, akiknek nincs.
A tankör elindult, diákok, kollégák, szülők fedezik fel együtt a virtuális tereket - egy kicsit másként.

Egy másik helyen végre diákjaimmal együtt vehettünk részt bemutatón, s mert jók voltunk és talán szerencsések is, a suliban szakemberek támogatásával építhetünk ki biztonságos tanulási keretrendszert - szóval és ez most a dicsekvés helye - a speciális E osztály az udvar végéből szerzett az egész iskolának lehetőséget a 21. századi oktatás  - lehetőségének bevezetésére.

S elismerték egy harmadik projektünket is, amelyet a Digitális Pedagógus konferencián mutathattam be.

12 osztályoldalunk van, ebből 8 nevezhető aktívnak, vagyis 8 olyan tanulócsoport, ahol rendszeresen kapnak a diákok otthon is megoldható feladatokat, s még 3 szaktanár kollégánk, aki rendszeresen készít-oszt meg saját tartalmakat, feladatsorokat. A tavaly nyert tanulói tabletek 4 osztályban pörögnek. (Mert nyertünk hozzá hálózati előfizetést is..) Alapítványi laptopok nélkül tehetetlenek volnánk.

Persze ez mind szép és jó, de kivételes lehetőségekkel élünk. Miközben minden kölökhöz el kellene jutnia - ha máshol nem, a közoktatás keretein belül - legalább ennek a lehetőségnek.

Gond is van, A gépeink átlagéletkora 7 év, s ebben már benne van a két éve kapott -szülői segítséggel közüzemi cégtől kiselejtezett - ám iskolánk számára még fiatal 20 PC is. Tanulói gépek: P4 2, 8 GHz 1 GB RAM. Jelenlegi közhálós sávszélesség 5MBit/ sec. 


Jut eszembe, mondják már meg az oktatásirányítás felkent vezérei, mégis hogyan lehet eszköz híján digitális kompetenciát fejleszteni?

Néhány évvel ezelőtt egy egészen kivételesen jó képzésen (Mentálhigiénés Alapfokú továbbképzés Pedagógusoknak (MAP - Zánka) én segítséget kaptam ahhoz, hogy kijöjjek abból a gödörből, amit a tudomány burnout néven emleget, s amire igen jó eséllyel pályázhat hazánkbéli pedagógus. Ebben bizonyára komoly szerepe volt az új célok - esetemben az IKT felfedezésének.

Azóta ástak - ástunk együtt egy rohadt nagy vermet az oktatásnak. Ebből nem lehet egyesével kikecmeregni, (egymás hátán taposva pedig számomra nem tűnik járható útnak) Szóval, hogy együtt, a nebulóinkért, a közös jövőnkért, szülőkkel összefogva kellene kiabálnunk.
Itt például lehet:
http://hivatlanul.com/sztrajkfelmeres/







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése