Mondjuk, hogy a legtöbb diák számára elérhető eszköz és megfelelő kapcsolat. Mondhatjuk, de persze nincs így. A "mindegyik kezében ott az okostelefon" közhelye félrevezető, a mobilok közel sem alkalmasak a tisztességes tartalomelőállításra, de főleg nem pdf tankönyvoldalak olvasására. A központosított oktatást mi sem jellemzi jobban, mint hogy a digitális oktatás elrendelése után három nappal, lesz a fenntartó kíváncsi arra, hogy milyen a diákok eszközellátottsága:
Akkor viszont részletesen - ami azon túl, hogy kivitelezhetetlen határidőt szab, nem kicsit felveti a ki milyen adatokat gyűjthet -kezelhet kérdését is. Félreértés ne esssék, ez az otthoni adatokra kérdez rá, ami azt jelenti hogy az osztályfőnököknek kellene összegyűjteni 24 órán belül ezeket az adatokat!
De nem is ezt kezdtem el. Szóval önállóság. Ugye az megvan, hogy nem lehet és nem is kell minden órát 45 percenként megtartani - bár igen, van aki ezt várja, írja elő...s ennek igen egyszerű oka, hogy nem gondoljuk azt, hogy a diák képes - önállóan, mondjuk egy napra, esetleg 1 hétre beosztani az idejét, tervezni a tanulását. Ne is várjuk, hiszen percekre beosztjuk az óravázlatban az idejét, lépésről lépésre irányítjuk minden valós tanórán...mostanáig. Igen, olyan intézmény, tankerület is van, ahol most már az óravázlatokat is fel kell töltenie az E-Krétába a pedagógusoknak - igazolván, hogy dolgoznak...mert a pedagógusokat is hanyag gyerekként kezeli az oktatatásirányítás.
Most pedig rémesen meglepődtünk, hogy otthon ez nem működik. Rosszabb esetben a szülő nyakába varrjuk, aki szintén nem képes ezzel megbirkózni.
A szinkron módszerek tipikusan ott működhetnek - ahol már korábban megteremtették az alapokat, van belakott felület, gyakorlat és hozzáférés. Vagyis elvétve.
Az egyetemek ugye egy hét szünet - türelmi idő után fogják elindítani a digitális oktatási formát. A kreativitásáról, rugalmasságáról, eszközbőségéről híres közoktatás péntek éjjelről hétfő reggelre...én meg balett táncos leszek Moszkvában holnaptól.
Igenis álljunk meg. Valljuk be, hogy nem megy. Adjunk egy hetet mindannyiunknak. Különben csak máz - annak is savanyú ez az egész.
Csak néhány szóban:
VálaszTörlés- a bekért adatokra szükség van
- a diákok jelentős része rendelkezik megfelelő eszközzel
- aki nem, annak egyéb módon oldjuk meg a tanulását
- eszünkbe se jutott, hogy 45 percenként órákat tartsunk
- a gyerekek jó része képes az önálló munkára
- aki nem, az a tanteremben sem
- én a valós tanórán sem osztom be az idejüket percekre
- nem varrunk a szülő nyakába semmit
- én nem lepődtem meg azon, hogy nem működik, mert nálunk működik
- ha savanyúnak érzi ezt, segítsen: mit lehetne helyette csinálni pandémia esetén?
- szerintem nem kell megállni, és bevallani, hogy nem megy, mert úgy néz ki, hogy megy, a gyerekek lelkesek, élvezik, és be kell valljam, én is
Persze, lehet, hogy rosszul látom, én csak egy buta, öreg számtantanár vagyok!