Második osztály:
"A Tankerületi Központ részéről azt jelezték, hogy a „KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez”. Ezért én azt írtam a szülőknek e-mailben, hogy ezt kövessék figyelemmel. Úgy tűnik, hogy ez működik, legalábbis a második osztálynál. A legtöbb szülő munka, illetve több gyermek mellett ezt még meg tudta oldani.
Nem kell túlzásba esni, szerintem egyenlőre elegendő így kiadni a feladatokat és várjuk a visszajelzéseket a teljesíthetőségre.
Számunkra az a fontos, hogy a tananyag a szülők segítségével eljusson a tanulóinkhoz, erre jelenleg a KRÉTA a legmegfelelőbb. A szülők ellenőrizzék le a leírt feladatokat és írjanak dátumot a lecke végére. A füzeteket meg tudjuk nézni, ha letelik ez az időszak, vagy akár korábban is összegyűjthetjük. Addig viszont kéthetente jelezhetnék a szülők e-mailben, hogyan haladnak."
Nem meglepetés, hogy sokan a két hét eltelteltével nem jeleztek vissza.
Első osztály:
Az osztályjegyzetfüzet működik, a Teams nem. Az anyagokat tanító néni készíti - sok beszúrt hangggal, hol ő maga magyaráz. Rajzos - képes vázlatokkal, feladatokkal. Külön fül alatt sorakoznak a "Csak mesék" - mit szintén tanító néni mond el, s mihez nincs feladat, csak jó kicsinyként hallgatni. S mert hiányzott az élő kapcsolat így délelőtt és délután is egy-egy óra Zoommal. Azért kettő, hogy a szülők, akiktől sok segítséget várnak,valamelyik sávnál a gyerek mellé tudjanak ülni. Mindenkit elér, a telepieket is. A szülők számára zárt messenger csoport is működik. A kolléga évek óta használ IKT eszközöket a tanulási-tanítási folyamat szervezéséhez.
Közös pont: A kép és a két leírt gyakorlat is Pest megye, állami fenntartó, nincs intézményi stratégia a digitális oktatási rend működtetéséhez.
A kép forrása: https://bit.ly/2JusIpZ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése